Escoltar música mitja hora al dia millora la circulació de la sang
La música amanseix les feres ... i millora el ritme cardíac dels humans. Aquesta és la principal conclusió del darrer estudi de la Universitat de Maryland en el qual es demostra que escoltar música al menys mitja hora al dia té efectes molt positius sobre la circulació de la sang a qualsevol edat i a llarg termini. No obstant això, no serveix qualsevol mena de música, sinó que han de ser cançons que agradin a l'individu i que no li causin estrés mental al sentir-les.
El Centre de Cardiologia Preventiva de la Universitat de Maryland manté, després de realitzar el seu estudi, que la música actua en l'organisme humà activant la segregació d'òxid nítric en el flux sanguini, i això ajuda a prevenir el creixement de coàguls i el colesterol dolent per a la salut. "L'efecte de la música en la sang dura només uns quants segons, no obstant això per a un mateix individu, el benefici acumulatiu de les seves cançons favorites pot ser molt positiu sigui quina sigui la seva edat" explica Michael Miller.
Miller, director del Centre de Cardiologia Preventiva citat i responsable de l'estudi, explica que van investigar els efectes de la música en l'organisme humà buscant "tractaments més econòmics i no farmacològics" per tal de millorar la salut dels seus pacients, segons informacions del diari britànic "The Times" que recull otr/press. "Creiem que aquesta és la prescripció" conclou l'investigador, que afirma que mitja hora de música al dia, a llarg termini, pot resultar molt beneficiosa per a la circulació de la sang.
L'estudi de la Universitat de Maryland es basà en anàlisis d'homes i dones amb bona salut i no fumadors de 36 anys com a edat mitjana. Els voluntaris que durant l'estudi escoltaren música agradable per a ells van experimentar un creixement de les seves venes fins a un 26%. Segons Miller, això indica que a la sang es va segregar òxid nítric i que es distribuí per tot el cos dels homes i dones objecte d'estudi, reduint-se tant les coàguls que podrien haver-se format com el colesterol LDL (low density level) una forma de colesterol relacionada amb el colesterol danyós.
Miller assegura que no és tant el tipus de música que s'escolta com el grau d'acceptació que aquesta música té en cada persona. Tot i així, assenyala que determinats tipus de música molt estressants poden arribar a provocar una constricció de les venes fins a un 6%, el mateix efecte que tindria menjar-se una hamburguesa gegant, segons diu l'estudi. Els investigadors identificaren aquest tipus de música com el rap o el hevy metal. Igualment, aconsellen que s'eviti escoltar música irritant per a l'oïda, perquè els seus efectes són semblants a ser fumador passiu.
Aquest estudi s'ha realitzat en la línia d'altres ja presentats, com el de la Universitat de Brunel, que vingué a demostrar allò que ja sap qualsevol propietari d'un gimnàs: la música pot millorar l'humor d'una persona i la seva actuació atlètica. Així, s'ha comprovat que les cançons dels Red Hot Chili Peppers, Madonna, Queen o Rihanna augmenten la resistència física en un 15% sense que els subjectes que participen en l'experiment se n'adonin que estan rendint molt més del que fan de forma habitual.
Un altre estudi de la Universitat d'Stanford prop de San Francisco, va descobrir que escoltar simfonies del segle XVIII podia millorar la capacitat de concentració dels individus que participaven en l'estudi.
Europa Press (22.12.08) Yahoo noticias.
